YaGo
01 Июл 2017
|
Экипаж жив, матчасть исправна - значит полет удался
|
Цитата: Full de-briefing here:
1. I was too low to throw the Twisted Helico to Sat. 2. My Helico was wobbling (un-axed), witch I think did’nt help. 3. When I got 1 turn twist I went for the exit by braking the opposite side of the sat but got twisted even more, which surprised me. 4. I gave up the opposite brake, I don't know why (I think I wanted to grab the lines above the twist, but it was a big mistake). NEVER GIVE UP YOUR BRAKES. ALWAYS FOCUS ON CONTROLING THE WING. I realized I would go in inversion so I tried to get my opposite brake back but went into tumbling. 5. I lost my vision for a brief moment (very high G-Force) = loss of control and I knew the trees were not far. I panicked. 6. So I threw my first reserve upward, went directly into the wing. FAIL 7. Second reserve: same. FAIL 8. I was evaluating my situation, do I try to pull out the first or second reserve out of the wing? 9. The trees were too close. 10. Impact. 11. I got knocked out in the face by the tree. 12. My brain was shooked inside my head, I was seeing troubled for a moment. 13. Came back to my senses, hurt as F***, and angry at myself. 14. Friends called me and helped my get down from the tree. 15. My equipement is intact. 16. Did’nt go to hospital. It took me a couple days (5-6) to stop having a hurtful headache and get my equilibrium back. 17. I am alive and well but tired of risking my life for nothing. 18. Acro does’nt pay my rent and nobody will pay my bills if I get in a hospital bed for the rest of my life. 19. I’m still getting my equipment in order. 20. I will fly acro again but not these crazy twisted maneuvers, it’s been too many close-calls I get from them. Комментарий супер: Max Martini19 часов назад thank you! thank you very much for beeing alive to teach me a lesson! I was in the process of revaluating my flying and this video just confirmed that my ego is my biggest enemy. I don't need to proof nothing to anybody, I just want to have fun and enjoy the sport as long |
shulerok
02 Июл 2017
|
17. Я жив и хорошо, но надоело рисковать жизнью ради ничего.
18. Акро не оплачивает мне вартиру и никто не будет оплачивать мои счета, если я окажусь на больничной койке и проведу там остаток своей жизни. 20. Я буду летать акро снова, но не эти безумные крученые маневры, было слишком много "звоночков" которые я принял (получил/услышал). Согласен, эта ситуация открыла человеку понимание опасности, всем бы так. Подчеркнул в переводе, так как не понимаю в корне эти твистованные манёвры, считаю их очень опасными и не эффективными. Классика есть классика, люди видят зрелище и им достаточно, мало кто из зрителей поймёт, что ты закручен в твисте и это более опасно или правильнее глупо... В погоне за максимальными очками на соревках - это играет роль, но рисковать жизнью... Увлёкся он. Повезло. Молодец, что вывод сделал. |
Wember
03 Июл 2017
|
У него до этого был видос где он клеванту теряет тоже чуть наматывается и задевая подвеской елки выходит...
Хоть уровень у него достаточно высокий, но он на своей домашней горке работает очень низко...Согласись, даже при хорошем уровне, допустим он начнет летать без твистовых маневров, есть куча вариантов повторить нечто подобное.(начиная с ошибок от банальной усталости+ возможно отказы оборудования типа обрыва строп, галстуки да все что угодно)Конечно тут личный выбор и я понимаю что он очень уверенно выполняет основные элементы, но высоты там реально не много и времени на выход из сложной ситуации там еще меньше... |
Цитата: Хоть уровень у него достаточно высокий, но он на своей домашней горке работает очень низко... |